oxoweb487942


M'n WHY?

Ik help je omdat ik daar gelukkig van word.
En ik help je met tekst omdat ik daar goed in ben.


Zo, klaar.

Hmm, zal ik toch iets meer over mezelf vertellen?

Wat is mijn verhaal?
Om maar eens in hedendaagse termen te spreken.


Ik zal niet beginnen met ‘in 1976 kwam er een heel lief meisje ter wereld en ze heette…’ Dat wordt een beetje erg lang verhaal.

Ik ga ook niet zeggen dat ik als kind al ‘de hele tijd zat te schrijven’, want dat is niet zo.

Wat dan wel?

Ik wil graag dat je weet WAAROM ik copywriter ben.


Ik ben het ‘geworden’ omdat ik in mijn werk merkte dat ik altijd degene was die de tekst wel even deed.

En omdat ik opbloeide als we het tijdens een brainstorm (van Rotterdam Roots, Leisure Experts) hadden over ‘hoe iets te brengen’, waar heeft de doelgroep behoefte aan en wat is de naam van het product. Marketing dus.

Ideëen uitwerken in tekst ging me goed af.

(en ook nu: ik hou ervan een identiteit en positionering te benoemen)


Toen ik in die tijd voor het eerst een artikel schreef voor het R’uit Magazine bleek ik dat gewoon te kunnen! “Een paar kleine correcties maar,” zei de eindredacteur tegen me.

Wow, dacht ik: echt?

(Commercieel) schrijven zit me blijkbaar in het bloed. M’n moeder en dochter hebben ook een enorm taalgevoel.


Bijna tien jaar geleden ben ik voor mezelf begonnen.

Met m’n computertje en mn telefoon; Ilse Breget de copywrite-ster.

Spannend….

Interviews doen, gesprekken met onbekenden: ik vond het fantastisch.

Bleek dat ik mensen verheldering kon geven met wat ik schreef.
Een duidelijkere WHY hoef ik je toch niet te geven?

Kijk ook eens op mijn linkedin

Hoe kan ik je verder helpen?
Neem contact met me op.

 

 

 

 

Ik ben heel erg van de vorm.

De vorm van de tekst
is zéér belangrijk.

T Y P O G R A F I E

Korte leesregels
en veel witruimte.

Hoe makkelijker een tekst leest,
hoe beter de inhoud overkomt.

E E N V O U D

Met woorden
zorgen dat er
concrete beelden
in een hoofd ontstaan.